Internkommunikatör till Pågen

Vill du mötas av doften av nybakat bröd och kanelgifflar när du kliver in på kontoret? På Pågen bakas det med kärlek med mjöl från egen kvarn, noga utvalda råvaror och med stor omsorg om produkter, medarbetare och konsumenter.

Vi söker nu en erfaren och engagerad internkommunikatör! Rollen rapporterar till HR och kommer arbeta nära Pågens alla funktioner. Arbetet inkluderar allt från att bidra till att alla arbetar mot samma mål, till att driva projekt som syftar till att stärka Pågens kultur och Employer Brand.

Du kommer att ha en central roll i att engagera och informera alla ledare och medarbetare inom Pågen. Det inkluderar ca 1400 medarbetare, bestående av säljkår, två bagerier och huvudkontor.

 

Rollen som Internkommunikatör

Rollen som internkommunikatör är både operativ och strategisk i ett bolag där kulturen präglas av utveckling, handlingskraft och långsiktighet. Du kommer att arbeta tvärfunktionellt och förväntas arbeta både som interkommunikatör och operativ projektledare.

En del av rollen innebär att vara ”Communications Business Partner” där du ofta agerar konsultativt, stöttar chefer, kommunicerar och informerar om t.ex. nyheter, lanseringar och policys. Du kommer även ansvara för kommunikationen kring Pågens värderingsarbete.

Två viktiga kommunikationsverktyg du kommer att arbeta med är intranät och TV-skärmar och du får en mycket viktig roll att skapa relevant och engagerande content. Här erbjuder rollen stor påverkansmöjlighet och ägandeskap

 

Du kommer att:

  • Ansvarar för internkommunikation kring mål och strategier.
  • Vara content- och kanalansvarig för intranät och tv-skärmar. Vilket innebär att skapa engagerande och relevant innehåll som fångar medarbetarnas intresse. Allt för att underlätta förändring och samarbete och stärka kultur och riktning.
  • Kommunikativt ansvara för Pågens arbetsgivarevarumärke. Du kommer öka närvaron på sociala medier som t.ex. LinkedIn, samt fortsätta pågående projekt med filmer och material för Employer Branding.
  • Ansvara för att kommunicera Pågens värderingar och starka kultur. Din uppgift blir att kontinuerligt säkra och levandegöra dessa i hela företaget.
  • Du kommer även ansvara för delar av Pågens internutbildningar i e-learningformat.

 

Om dig din erfarenhet och vad du har med dig

Du är en prestigelös och engagerande kommunikatör som har lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt på både svenska och engelska, sannolikt har du minst 10 års erfarenhet av kommunikationsarbete.

Arbetet kräver att du är trygg i din kompetens och van att arbeta självständigt; att du vågar ta egna beslut och rör dig bekvämt i alla olika delar av företaget. Du motiveras av bredd i arbetet samt av att påverka och arbeta operativt såväl som strategiskt.

Du behöver ha relevant erfarenhet av varumärkesbyggande och Employer Branding, projektledning samt förståelse för och intresse av att arbeta med förändringsarbete.

En självklarhet för att lyckas i den här rollen är vana vid att arbeta såväl med egna projekt och ansvarsområden som i olika team.

Utöver kompetens i operativt och strategiskt kommunikationsarbete behöver du ha grundläggande praktisk kunskap i bildbearbetning och enklare filmredigering för att själv kunna filma och klippa content.

Det är även en fördel med erfarenhet av organisationer med flera olika enheter och medarbetare placerade på fältet.

Utbildningsmässigt krävs att du har en kandidatexamen i medie- och kommunikationsvetenskap, strategisk kommunikation, eller annan likvärdig utbildning.

 

Bra att veta

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Placeringen är på huvudkontoret i Malmö.

Pågen erbjuder en flexibilitet i arbetstider och ett upplägg där du kan jobba fyra dagar på kontoret och en dag hemma. Arbetet kräver hög tillgänglighet och flexibilitet.

Pågen har en dynamisk kultur som gör att du behöver vara en stresstålig och proaktiv person som kan hantera flera parallella projekt och deadlines. Pågen har en händelserik vardag och arbetet kan innebära oförutsedda situationer som kräver snabba insatser. Detta en unik möjlighet att vara en drivande kraft i Pågens spännande fortsatta utveckling!

Pågen har en entreprenörsdriven kultur med korta beslutsvägar och stark lokal förankring. Du blir en del av ett erfaret och engagerat team med stor samlad kompetens, på en arbetsplats präglad av gemenskap och framtidstro där vi visar omtanke om människor, samhälle och miljö. Vill du också baka med kärlek?

Med hänvisning till GDPR kan vi inte ta emot ansökningar via mail.

Har du frågor om rollen eller ansökningsprocessen är du välkommen att kontakta jessica.fischer@hammerhanborg.com 

Ansök genom att klicka här.

 

Om Pågen

På Pågen bakar vi med kärlek – det handlar om att ha en omsorg om råvaror och produkter, medarbetare, konsumenter och om våra gemensamma resurser. Pågen är ett familjeföretag i femte generationen och är Sveriges ledande bageri med produkter inom förpackat färskt bröd, jäst kaffebröd, skorpor samt korv- och hamburgerbröd. Med två bagerier där duktiga bagare bakar dag som natt, och med Sveriges största säljkår, förser Pågen varje dag både exportmarknader och landets butiker med färskt bröd. Mer information hittar du på

 

Mer information hittar du på www.pagen.se

Ansök

Område

Administration, ekonomi, juridik

Beläggning

Tillsvidareanställning

Ort

Malmö

Publicerad

2024-05-03

Dela

Jobba hos oss | Pågen

Vill du bli medarbetare på Pågen?

Tyvärr har vi inte möjlighet att ta emot spontanansökningar utan hänvisar alla sökanden till våra lediga tjänster som läggs upp här på vår hemsida. Kopplat till dessa kan vi hantera dina personuppgifter enligt GDPR-lagen.

Vill du veta mer om Pågen?

Kort om Pågen

En samlad överblick över hur det började för över 140 år sedan och vad vi gör idag.

LÄS MER

Vi bakar med kärlek

Betyder omtanke om råvaror, medarbetare, konsumenter och våra gemensamma resurser. 

LÄS MER

Våra Värderingar

Ledorden engagemang, mod, ansvar och gemenskap hjälper oss att leva värdegrunden.

LÄS MER

Bagare pågen vid deggrytor | Pågen

Arbetsmiljön i fokus

En god arbetsmiljö där våra medarbetare mår bra är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta baka bröd till kommande generationer, t.ex. att:

  • löpande se över arbetsmiljön, bedöma risker, åtgärda och följa upp för att förebygga risker för arbetsskador och arbetsrelaterad ohälsa.
  • skapa en stimulerande arbetsmiljö som ger möjlighet till personlig och yrkesmässig utveckling.
  • ha nolltolerans mot diskriminering, kränkande särbehandling och trakasserier.
  • mångfaldsaspekten alltid vägs in vid rekryteringar jämte verksamhetens behov av kompetens.
  • satsa på hälsofrämjande insatser och ha ett generöst friskvårdsprogram för medarbetarna.